ה-Anmeldung -איך לרשום את כתובתכם

עברתם לברלין, מצאתם דירה, אתם מחוייבים ברישום כתובתכם ב-Bürgeramt. פעולה זו נקראת Anmeldung.

איך לרשום את כתובתכם

תאמו פגישה

תאמו פגישה אונליין לצורך רישום כתובתכם לאחר שעברתם לדירתכם. אתם יכולים לעשות זאת בכל Bürgeramt למעט זה שבברנדנבורג.

חפשו מועד לפגישה ב-Bürgeramt (אם מקבלים הודעת שגיאה, כדאי לנסות מאוחר יותר, לא תמיד יש תורים פנויים).

עוד אופציה היא לחפש את ה-Bürgeramt לפי השכונה שלכם, ואז ללחוץ על המשרד הנכון ולשלוח להם אימייל. הם בדרך-כלל עונים תוך יומיים שלושה. כדאי לתרגם את האימייל לגרמנית באמצעות גוגל טרנסלייט או DeepL. כפי הנראה אתם יכולים להרשם בכל אחת מהעיריות, לא בהכרח רק בשכונה שלכם. עדיף ליתר ביטחון בשכונה שלכם, אבל אם אתם לא מוצאים תור, חפשו בשכונה אחרת בברלין (אבל לא בעיר אחרת, גם לא ברנדנבורג).

כאשר אתם מזמינים את הפגישה, אתם מקבלים מספר פגישה (Vorgangsnummer). שימרו עליו, תצטרכו אותו כשתלכו לפגישה.

אם לא הצלחתם לקבוע פגישה אונליין או דרך אימייל, אתם יכולים פשוט להגיע למשרד העירייה. בדרך-כלל יש אפשרות לחכות ולקבל תור במקום.

הכינו את המסמכים הנדרשים

הביאו עמכם את המסכים הבאים לפגישה:

  • Wohnungsgeberbestätigung – אתם מקבלים מסמך זה לפני שאתם עוברים לגור בדירה. לא ניתן לרשום את כתובתכם ללא מסמך זה. אם ניתן, הביאו את המקור, אם לא, הביאו עותק. בעל הבית יתן לכם את המסמך הזה
  • אם אתם שוכרים חדר או סאבלט, הדייר הראשי (Hauptmieter) גם יכול לתת לכם מסמך זה. הדייר הראשי זקוק לאישורו של בעל הבית
  • אם אתם עוברים עם בן / בת הזוג שלכם, הם יכולים לתת לכם את המסמך מבלי לבקש אישור מבעל הבית
  • מסמך ה-Anmeldung – מלאו את המסמך אונליין. על מנת לרשום יותר מ-2 אנשים, יש למלא מספר מסמכים כמספר האנשים. שרות זה ניתן בחינם
  • הדרכון המקורי
  • אשרת שהייה במידה ויש לכם
  • מסמכי רכב – אם יש רכב בבעלותכם, הביאו את רשיון הנהיגה על מנת שירשמו את הכתובת על גביו. כנ"ל לגבי רשיון רכב. רישום זה יעלה לכם 10.8 יורו.
  • תעודת נישואין ותעודת לידה של ילדיכם

אם זה רישום ה-Anmeldung הראשון שלכם, עליכם להצטייד גם בתעודת נישואין מתורגמת ומאושרת על ידי נוטריון, באנגלית או בגרמנית

הפגישה ב-Bürgeramt

  • אם אינכם דוברים גרמנית, הביאו עמכם חבר או מתורגמן. חלק מהעובדים במשרד זה דוברים גרמנית בלבד. מפגש זה הוא פשוט ביותר, אך לעיתים הם שואלים שאלות נוספות. Red Tape Translation או Booka Local יכולים להתלוות אליכם למפגש זה
  • אתם גם יכולים לשלוח מישהו מהמשרדים הנ"ל שיבצע משימה זו עבורכם תמורת 250 יורו

בידקו את המסמכים

ודאו שהנתונים במסמך שקיבלתם נכונים. לעיתים יכולות ליפול טעויות. אם מצאתם טעות – שילחו מייל ל Bürgeramt.

קבלת מזהה המס

אם זה היה האנמלדונג הראשון שלכם, תקבלו בדואר את מזהה המס שלכם כעבור שבועיים-שלושה.

מדוע אתם חייבים להרשם

כל תושבי גרמניה חייבים לרשום את כתובתם. זה נדרש על פי חוק. אם אתם לא יכולים לרשום את כתובתכם, תיתקלו בלא מעט קשיים.

כאשר אתם רושמים את כתובתכם אתם מקבלים:

  • תעודת רישום (Anmeldebestätigung) -זהו אישור שאתם גרים בברלין. מסמך זה מאפשר לכם גישה לשירותים ממשלתיים רבים. לעיתים זה נדרש גם לצורך פתיחת חשבון בנק, כרטיס SIM, חוזה אינטרנט וביטוח בריאות.
  • מזהה מס (Steuer-Id) – המעסיק שלכם צריך אישור זה כדי לחשב את מס ההכנסה שלכם. אתם תצטרכו אישור זה אם תרצו להקים עסק. בנוסף, אתם זקוקים למזהה המס כדי לקבל שובר למעון יום (Kita) והטבות לילדיכם. אם אינכם יכולים לרשום את כתובתכם, עדיין תוכלו לקבל מזהה מס.
  • כתובת רשומה – המדינה שולחת את כל המכתבים החשובים לכתובת הרשומה שלכם על מנת לספק לכם שירותים מסוימים. לדוגמה, תצטרכו את זה כדי לקבל Kitagutschein.

האנמלדונג אינו אשרת שהייה. זה לא מעניק לכם את הזכות לחיות ולעבוד בגרמניה. אם אתם נדרשים לאשרת שהייה כדי לחיות בגרמניה, עליכם להגיש בקשה לכך.

יש מקומות שלא נותנים לכם Wohnungsgeberbestätigung ולא נותנים לכם לעשות את האנמלדונג שלכם. זה ממש רע בשבילכם.

במקרה כזה:

  • אינכם יכולים לקבל אשרת שהייה – כאשר אתם מגישים בקשה להיתר שהייה, ה Ausländerbehörde דורש את ה Wohnungsgeberbestätigung. בלי מסמך זה לא תוכלו לקבל אשרת שהייה
  • אינכם יכולים לקבל שירותים רבים – שירותים ממשלתיים רבים דורשים Anmeldebestätigung. אינכם יכולים לקבל שירותים אלה אם אין לכם מקום מגורים רשמי בברלין. כמו כן תיתקלו בקשיים בפתיחת חשבון בנק או הסכם התקשרות עם חברת תקשורת

האם נוכל להשיג עבודה ללא Anmeldung?

כן. המעסיק שלכם צריך רק את מזהה המס שלכם. אם אינכם יכולים לרשום את כתובתכם מכל סיבה שהיא, תוכלו לבקש מזהה מס ישירות מ- Finanzamt. לדוגמא, אם אתם עובדים בברלין אבל לא מתגוררים בה, או אם אתם גרים בעיר אבל אין לכם עדיין כתובת קבועה.

ניתן לקבל מזהה מס על-ידי מילוי הטופס הזה (בגרמנית). שימו לב שהתהליך עלול לקחת כמה שבועות, ואין דרך לזרז אותו, גם אם תלכו למשרדי ה- Finanzamt.

אז מה עכשיו?

TV TAX

כאשר אתם רושמים את כתובתכם, ה- Bürgeramt ידווח על כך ל-ARD ZDF Deutschlandradio Beitragsservice. תקבלו הודעה מהם על התשלום הנדרש

ביטוח

מומלץ מאוד לבטח את עצמכם בביטוח צד ג' . אחרי ביטוח בריאות, זהו הביטוח השני בחשיבותו.