ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' פרטי

ביטוח אחריות אישית (Privathaftpflichtversicherung) מגן עליכם מפני רוב התביעות נגדכם:

נזק שאתם גורמים לדירה שאתם שוכרים (דלתות, רצפות וקירות, אבל לא לרכוש האישי שלכם) לדוגמה, אם מכונת הכביסה שלכם מתקלקלת, מציפה את הדירה שאתם שוכרים והורסת את רצפת העץ, חברת הביטוח תשלם את התיקונים. זה מכסה את רוב תיקוני הדירה כאשר אתם עוזבים.

נזק שאתם גורמים לרכוש של אנשים אחרים אם אתה שולח בטעות למישהו וירוס שהורס את המחשב שלו, או שורט מכונית של מישהו עם האופניים שלך, אתם עלולים להיתבע בגין הנזק שגרמתם. חברת הביטוח תשלם הן עבור התיקונים והן עבור שכר הטרחה.

נזקים שנגרמו על ידי בן / בת הזוג והילדים אף הם מכוסים על ידי ביטוח האחריות, למעט ילדיכם מתחת לגיל 7. ילדים מעל גיל 6 מכוסים עד לסיום לימודיהם

פציעות שנגרמו לאנשים אחרים אם אתם פוגעים בטעות במישהו והוא שובר את רגלו, הוא יכול לתבוע אתכם על הנזק שנגרם לו. חברת הביטוח תשלם הן את שכר הטרחה והן את הפיצויים.

חלק מפוליסות הביטוח יכסו מקרים אלה: אובדן מפתחות במקרה בו המשכיר מחוייב להחליף את כל המפתחות לכניסה לכל הדיירים; נזקים שגרמתם לריהוט בדירה המושכרת; נזקים שנגרמו לכם ולא הצלחתם לקבל פיצוי עבורם מהפוגע.

האם חייבים ביטוח אחריות צד ג'

רשמית לא, אבל תכלס מאד כדאי. ביטוח אחריות אינו חובה, אבל זה רעיון ממש טוב. אין הגבלה על תביעות נזק. אתם עלולים להיתבע על מיליוני יורו. טעות קטנה יכולה להביא אתכם לפשיטת רגל, וביטוח זול יכול למנוע זאת.

ל-83% מבתי האב בגרמניה יש ביטוח אחריות. זהו הביטוח החשוב ביותר אחרי ביטוח בריאות.

אז כמה זה עולה?

  • זה בדרך כלל עולה פחות מ 5 € לחודש, או סביב 60 € בשנה. אתם אפילו יכולים לשלם פחות אם אתם מבוטחים בביטוחים נוספים באותה חברה.
  • חברות המבטחות בביטוח זה ודוברות אנגלית הן: Feather, Getsafe
  • Helden.de היא עוד אופציה מומלצת, שאני משתמש בה באופן אישי. אם תלחצו על הלינק תקבלו הנחה של חודש ביטוח חינם לביטוח צד ג׳ אישי או משפחתי. האתר אמנם רק בגרמנית, אבל שירות הלקוחות שלהם באנגלית הוא מצוין (מנסיון!).

מינימום הכיסוי המומלץ הוא:

  • לפחות 10 מליון יורו לכיסוי נזקים לאחרים. אפילו עדיף 50 מליון יורו
  • לפחות 300 אלף יורו לכיסוי נזקים בדירה המושכרת
  • לפחות 50 אלף יורו לכיסוי נזקים שאתה עלול לבצע באמצעות המחשבביטוח זה אמור לכסות אתכם בכל מקום בעולם, לא רק בגרמניה

ביטוח זה מכסה אתכם בכל העולם, לא רק בגרמניה

אם אתם שוכרים רכב לעתים קרובות, אתם יכולים לשלם בסביבות 1 € / לחודש יותר כדי לכסות רכבים שכורים. זה מכסה את ההשתתפות העצמית של חברת השכרת הרכב אם אתה גורם נזק לרכב.

סוגים אחרים של ביטוח צד ג'

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית (Betriebs- ו- Berufshaftpflichtversicherung) מגן על פרילנסרים, סוחרים ועסקים מפני תביעות אחריות. הביטוח מגן עליכם מפני תביעות אחריות הקשורות לעבודתכם.

מקצועות מסוימים חייבים בביטוח אחריות:

  • רופאים ווטרינרים עצמאיים
  • אדריכלים
  • מהנדסים אזרחיים
  • עורכי דין יועצי מס, סוכני מס, שירותי ייעוץ מס
  • בעלי כלבים

Helden.de מציעים ביטוח צד ג מקצועי. האתר בגרמנית, אבל יש להם שירות לקוחות מעולה שעונה באנגלית. הלינק גם מקנה לכם הנחה! (או השתמשו בקוד הנחה HDEB5)

ביטוח אחריות לנהגים

כאשר אתם נוהגים, אתם מכוסים על ידי ביטוח הרכב שלכם (Kfz-Haftpflichtversicherung). כל המכוניות בגרמניה חייבות להיות מבוטחות. כאשר אתם שוכרים רכב, ביטוח האחריות שלכם מכסה נזקים במידה שיהיו. Tarifcheck מציע השוואה בין ביטוחי רכב שונים, אבל הם נותנים שירות רק בגרמנית.

ביטוח משפטי

ביטוח משפטי (Rechtsschutzversicherung) מעניק לכם גישה חופשית לעורך דין. אם יש לכם בעיה עם בעל הבית שלכם, המעסיק שלכם, משרד המס או כל אחד אחר, אתם יכולים להתקשר לעורך דין. אתם יכולים לשאול אותם שאלות, הם יכולים לייצג אתכם, והם יכולים ללוות אתכם לדיונים בבית המשפט. ביטוח משפטי ישלם על זה.

ניתן לעשות ביטוח משפטי פרטי (עבורכם), וביטוח משפטי מקצועי (עבור העסק שלכם). ביטוח משפטי פרטי עולה 16€ עד 24€ לחודש. ביטוח משפטי מקצועי יקר יותר. המחיר בסוג העסק שאתם מנהלים.

Feather ו-Getsafe מציעות ביטוח משפטי, והן דוברות אנגלית.

Tarifcheck מאפשרים לכם להשוות בין הביטוחים השונים, אך הם נותנים שרות רק בגרמנית.

ולסיום

הגרמנים מתים על ביטוחים. אם יש משהו שאפשר לבטח, תסמכו עליהם שיש לזה ביטוח. נקודת התחלה טובה שמכסה את הביטוחים החשובים היא כפי שהזכרנו Feather, שגם נותנת שירות באנגלית, או Helden.de (בגרמנית, אבל יש להם שירות לקוחות מצוין באנגלית אם תכתבו להם). הלינק אליהם גם מקנה לכם הנחה (או עם קוד הנחה HDEB5) על מגוון של ביטוחים שהם מציעים, כולל ביטוח תכולת דירה, ביטוח צד ג׳, ביטוח לבעלי כלבים ועוד.

להשוואה בין ביטוחים מגוונים הרבה יותר, הכנסו ל- Tarifcheck (רק בגרמנית).