חשבון בנק ו-SCHUFA

חשבון בנק

איך לפתוח חשבון בנק בגרמניה

הדרישות לפתיחת חשבון זהות בכל הבנקים.

  • הוכחה לתושבות גרמנית (Meldebescheinigung שלכם). בנקים מסוימים מאפשרים לכם לפתוח חשבון ללא אישור זה. הוכחת זהות (דרכון או תעודת זהות, ולפעמים אישור שהייה)
  • חלק מהבנקים ידרשו מינימום הכנסה, חלק יבקשו תושבות קבע.
  • פתיחת חשבון אונליין – בנקים כמו N26, Bunq, DKB, ING, comdirect מאפשרים זאת, דרך האפליקציה שלהם. התהליך מתחיל בראיון בשיחת וידאו. לעיתים הם גם מאפשרים פתיחת חשבון גם כאשר אתם שוהים במדינה אחרת.
  • בנקים כמו Commerzbank, Sparkasse, Deutsche Bank, Volksbank דורשים נוכחות פיזית באחד הסניפים שלהם לפתיחת חשבון. חלק מהעובדים בבנקים אלה דוברי אנגלית. בנקים אלה גמישים יותר ומאפשרים פתיחת חשבון ללא הצגת אישור שהייה או כתובת רשומה.
  • העברת כספים ממדינה אחרת לגרמניה – לאחר שפתחתם חשבון, השתמשו ב-WISE או XE.COM לבצע העברת כספים ממדינה אחרת. שערי החליפין שלהם טובים יותר, כך גם העמלות שהם גובים.

באיזה בנק לבחור

אתם צריכים חשבון בנק באיחוד האירופי כדי לבצע העברות בנקאיות. כך אתם משלמים את שכר הדירה ומקבלים את השכר שלכם. אם אינכם אזרחי האיחוד האירופי, זה יכול להיות קשה לפתוח חשבון בנק. בנקים דורשים לעתים קרובות היתר שהייה או כתובת.

אתם צריכים חשבון בנק לבצע את הפעולות הבאות:

  • בראש ובראשונה – לקבל את משכורתכם
  • לשלם את שכר הדירה באמצעות SEPA
  • לשלם מיסים שונים
  • לרכוש מוצרים אונליין

לא חייבים חשבון בנק גרמני. ניתן לפתוח חשבון בנק בכל מדינה אירופית, כולל באנגליה.

השתדלו לבחור בנק בו חלק מהעובדים דוברי אנגלית; אינם גובים עמלות; ללא עמלה על ATM; ללא עמלה על כרטיסי אשראי.

מהו הבנק הטוב ביותר עבורכם?

Bunq

  • הם דוברים 7 שפות
  • מקבלים מגוון דרכונים
  • הם לא מבקשים anmeldung (כתובת רשומה)
  • אתם מקבלים מספר IBAN גרמני
  • האפליקציה שלהם בודקת אם אתם נמצאים בגרמניה. ניתן לעקוף זאת דרך שרות לקוחות

Commerzbank

יש להם בנקאות מקוונת בסיסית באנגלית. השאר בגרמנית. אם אתם פותחים חשבון באופן אישי, הם מקבלים את רוב סוגי הדרכונים. עליכם להיות בעלי היתר שהייה התקף למשך 6 חודשים לפחות.

Deutsche Bank

בנקאות מקוונת, שירות לקוחות וחלק מהמסמכים הם באנגלית, השאר בגרמנית. אם אתם פותחים חשבון באופן אישי, הם מקבלים את רוב סוגי הדרכונים.

Monese

מדברים 14 שפות. הם לא מבקשים Anmeldung . מקבלים מספר IBAN בלגי.

N26

הם דוברים 5 שפות. הם מקבלים סוגי דרכונים רבים. דורשים אישור שהייה שתקף לשנה אחת לפחות. הם לא מבקשים Anmeldung. אם אתם פותחים חשבון מגרמניה, אתם מקבלים IBAN גרמני. אתם צריכים כתובת גרמנית כדי לקבל את כרטיס הבנק שלכם, גם אם היא לא רשומה.

Wise

הם דוברים 14 שפות. הם מקבלים את רוב סוגי הדרכונים. הם לא מבקשים Anmeldung. ייתכן שתקבלו מספר IBAN בלגי. שימו לב אבל, שאין להם רשיון בנקאות מלא. ההבדל הוא זניח במרבית המקרים, אבל במקרה בו הבנק קורס, בנק עם רשיון מלא מגובה על ידי הרגולטור עד ל-100,000 יורו לחשבון.

פתיחת חשבון בנק אונליין

בנקים מסויימים, כמו N26, DKB, Banq, ING, Comdirect, WIse, מאפשרים לך לפתוח חשבון אונליין דרך האפליקציה שלהם.

בבנקים מקוונים, ניתן לעיתים לפתוח את החשבון ממדינה אחרת, טרם הגעתכם לגרמניה. הם עדיין צריכים לשלוח את כרטיס הבנק שלכם לכתובת גרמנית. אפשר גם לבקש לשלוח אותו לכתובת של חבר.

בנקים שאינם גובים עמלה חודשית

בנקים מסוימים גובים עמלות חודשיות קבועות. לבנקים אחרים אין עמלות חודשיות. Tarifcheck מאפשר לכם להשוות בנקים ללא עמלות חודשיות. ביניהם DKB (אך אינם מקבלים זרים שזה עתה הגיעו לברלין) ו-N26 – אינם מחייבים בעמלות אלא אם יתרתכם נמוכה מ-50 אלף יורו.

בנקים אחרים אינם מחייבים בעמלות אם אתם מפקידים לחשבון תשלום חודשי – ובמילים אחרות – אם משכורתכם מועברת אליהם. למשל – 1822DIREKT – גובים 3.9 יורו בחודש אם הפקדתכם החודשית נמוכה מ-700 יורו בחודש. COMDIRECT גובים 4.9 יורו לחודש, שוב, רק אם אתם מפקידים פחות מ-700 יורו בחודש, או אתם משתמשים ב-GOOGLE PAY או ב-APPLE PAY לפחות 3 פעמים בחודש. COMMERZBANK גובים 9.9 יורו בחודש אם אתם מפקידים פחות מ-700 יורו בחודש. עבור כרטיס אשראי הם גובים 39.9 יורו לשנה.

בנקים שאינם גובים עמלה בחשבונות של סטודנטים, בדרך כלל לסטודנטים מתחת לגיל 27-28: 1822direkt, Berliner Sparkadde, comdirect' commerzbank, Deutsche Bank, ING ו-Volksbank.

בנקים שגובים עמלה חודשית

Berliner Sparkasse, bunq, Deutsche Bank, Volksbank – בדרך כלל בין 3-7 יורו בחודש

הגבלות עבור משיכת כספים מכספומט

BUNQ ו-COMDIRECT מגבילים את המשיכות ל-3-5 פעמים בחודש

DKB, ING אין שום הגבלה

בנקים המגבילים משיכת כספים רק מהמכונות שלהם – 1822direkt, Berliner Sparkasse, Commerzbank, Deutsche Bank, Volksbank

SCHUFA

לאחר שמצאתם דירה שאתם אוהבים, עליכם להגיש בקשה אליה. הבקשה שלכם חייבת לכלול בדרך כלל Schufa Bonitätsauskunft. זה קצת כמו דוח אשראי. ציון טוב של שופה מראה שאתה יכול לשלם את שכר הדירה שלך בזמן

אתם מקבלים רשומת שופה כאשר אתם פותחים חשבון בנק או חוזה התקשרות סלולרי בפעם הראשונה

אם זה עתה עברתם לגרמניה, מן הסתם אין לכם שופה כיון שעדיין אין מידע אודותיכם. אתם צריכים רק לציין בפני בעל הבית שזה עתה עברתם לגרמניה. רוב בעלי הדירות יבינו

לאיזו מטרה צריכים SCHUFA

רוב בעלי הבית מבקשים שופה כאשר אתם מגישים בקשה לדירה. בדירות לטווח קצר (מ Homelike, Spotahome, Wunderflats) לעתים רחוקות ידרשו מכם Schufa. זו יכולה להיות דרך טובה למצוא את הדירה הראשונה שלכם, גם אם אין לכם עבודה או שאתם בתקופת המבחן שלכם. דירות מרוהטות אלה יקרות בהרבה

חפשו דירות לטווח קצר

איך להשיג שופה במהירות ובתשלום

אם אתה צריך שופה במיידי, אתם יכולים להשיג אותה מאחד הבנקים, או משירות Schufa של ImmobilienScout24. זה לא בחינם

בבנק

סניפי הבנק כמו Postbank ו-Voksbank ידפיסו את דוח שופה שלכם, גם אם אינכם לקוחות שלהם. זה עולה €29.95. השתמשו במאתר הסניפים meinschufa.de כדי למצוא היכן לעשות זאת. זוהי הדרך המהירה ביותר להשיג שופה.

עם ImmobilienScout24

אם יש לכם מדפסת בבית, אתם יכולים לקבל Schufa מ ImmobilienScout24 ולהדפיס אותו בעצמכם. זה עולה €29.95, אבל אתם יכולים להוריד ולהדפיס אותו באופן מיידי. שירות זה אינו פועל עבור כולם. עליכם לאמת את זהותכם מול הבנק שלכם. לא כל הבנקים יכולים לעשות זאת. אם הבנק שלכם אינו נתמך, עליכם לשלוח מסמך אימות בדואר ולהמתין מספר ימים. אתם יכולים לבקש החזר כספי בצ'אט החי שלהם.

מלאו את הדף הזה

הכניסו את פרטי התשלום

אמתו את זהותכם באמצעות GiroIdent. אם פעולה זו אינה עוזרת, עליכם לאמת את זהותכם באמצעות הדואר. זה לוקח כמה ימים, אז קל יותר לבקש החזר ולקבל את Schufa שלכם מ-Postbank או Volksbank

השגת SCHUFA ישירות מ- Schufa Holding AG

אתם יכולים לבקש Schufa ישירות מ SCHUFA Holding AG. זו החברה שאוספת ציוני שופה. זה עולה 30 €. אתם תקבלו את ה- Schufa שלכם בדואר תוך 1 עד 3 ימים

איך להשיג שופה בחינם

כך מקבלים שופה בחינם:

בקשו SCHUFA-Datenkopie בדף המקושר. הם בכוונה עושים את זה קשה ולא ידידותי למרבה הצער, כדי להגדיל את הכנסתם ממכירת דוח בתשלום. אבל זהו העתק חוקי וקביל.

הזינו את הפרטים שלכם ושלחו את הטופס. אתם יכולים לכלול סריקות של הדרכון שלכם ו- Meldebescheinigung, אבל זה לא נדרש

תקבלו את Schufa Datenkopie שלכם בדואר כמה ימים לאחר מכן. אתם יכולים לקבל את זה רק בדואר, לא בדוא"ל.

לתשומת ליבכם – המשכירים יעדיפו את השופה בתשלום, שכן היא מוצגת בצורה ברורה יותר.

בתשלום: בקשו שופה ב – meineSchufa